Sunday, June 24, 2012

မေန ့က သိသူမ်ားနဲ ့ ယခင္က မၾကားဖူးသူမ်ား ျပသနာ


From : ခိုင္ေအာင္ေက်ာ္ ( နယူးေယာက္ )

မိဇ်ိမၼသတင္း႒ါနရဲ ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ကို ဖတ္ရပါတယ္ ။
ျမန္မာနိုင္ငံသား တဦးရဲ ့ မိတ္ေဆြ ေပးစာ ဆိုျပီးေတာ့ ေပါ့ ။ ေသေသခ်ာခ်ာ
ဖတ္လိုက္ေတာ့ ပထမဦးစြာ က်ေနာ္ေျဖခ်င္တာက စာေရးသူဟာ မေန ့က သိေသာသူ
တေယာက္အျဖစ္ ေဆာင္းပါးကို ေရးသားျခင္းပါဘဲ ။ ဒီေတာ့ လြဲျပီေပါ့ ။ ဒီကေန
့ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ ့ ျပသနာပဋိပကၡဟာ သမိုင္းနဲ ့ခ်ီျပီး ရွိေနခဲ ့ေသာ
ရာဇ၀င္သမိုင္းေတြကို လိမ္လည္ေျဖရွင္းနည္းနဲ ့ ၾကိဳးးစားလာရာကေန
ေပၚေပါက္လာတာဘဲျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ခါ ဒီျပသနာမွာ ရခိုင္ရာဇ၀င္သမိုင္းနဲ ့
ျမန္မာနိုင္ငံသမိုင္းကို က်ေနာ္တို ့ ဦးတည္ရပါလိမ့္မယ္ ။ ေရွးဦးစြာ
ရခိုင္ရာဇ၀င္းသမိုင္းကို တင္ျပပါရေစ ။ ရာဇ၀င္သမိုင္းလို ့
နာမည္တပ္ထားရတာက ရာဇာ-ရာဇ၀င္ ဆိုတာဟာ ေရွးရခိုင္ဘုရင္မင္းမ်ားရဲ ့
ထီးနန္းအုပ္စိုးခ်ိန္ေတြကို ေဖၚျပခ်င္လို ့ပါဘဲ ။ သမိုင္းနဲ ့ခ်ီျပီး
ရွိေနခဲ ့ေသာ ရခိုင္ရာဇ၀င္သမုိင္းေတြမွာ မာရယမင္းဆက္မွသည္
ေနာက္ဆံုးေျမာက္ဦးဘုရင္ မဟာသမၼတရာဇါမင္းအထိ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြ ရွိေနပါတယ္
။ မရွိတာကေတာ့ အခုေျပာေျပာေနတဲ ့ သူတို ့အေခၚ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးလို
့ဆိုေသာ အဲဒီလူမ်ိဳးေတြဟာ တလံုးတေလတပါဒမွ ပါ၀င္ခဲ ့တာ မေတြ ့ရပါလား ။
က်ေနာ္ဟာ နိုင္ငံေရးသမားတေယာက္ျဖစ္ျပီး စာေပေရးသားသူတဦးျဖစ္ပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ နိုင္ငံေရးနဲ ့ပါတ္သက္ေသာအျမင္မ်ားကို ျမင္ျပီး
သမိုင္းကိုေလ့လာသူလဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ ့သမိုင္းသုေတသီ တဦးမဟုတ္ေတာ့
သမိုင္းအျမင္နဲ ့ စကားမေျပာခ်င္ပါဘူး ။ နိုင္ငံေရးသမားအျမင္နဲ ့
ပါတ္သက္လို ့ေျပာရရင္ တကယ္လို ့ ရခိုင္ရာဇ၀င္သမိုင္းမွာ
အဲဒီလိုလူမ်ိဳးကို မွတ္တမ္းမွတ္ရာနဲ ့သာ တလံုးတေလမ်ွ ေရးဖြဲ ့ထားခဲ ့ရင္
နိုင္ငံေရးအျမင္နဲ ့ လက္ခံဖို ့ အသင့္ရွိေနသူျဖစ္ပါတယ္ ။ ခုေတာ့
ကၾကီးခေကြး ေ၀ါဟာရနဲ ့ တလံုးတေလတပါဒမ်ွ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ထားတာကို မေတြ
့ရေတာ့ က်ေနာ္တို ့အေနနဲ ့ လက္ခံဖို ့ရာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္နိုင္ပါလား ။
သမိုင္းသုေတသီအျမင္ေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့လဲဘဲ သကၠရာစ္
ခုနွစ္နဲ ့ အတိအက် မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ရွိေနၾကတဲ ့အခါမွာ ဘယ္လိုမွ
လက္ခံနိုင္စရာအေၾကာင္း ရွိၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး ။ သမိုင္းသုေတသီေတြရဲ ့
လက္ထဲမွာ ေျမအိုးေျမခြက္ေတြ ၊ ေငြဒဂၤါးေတြ ၊ ေပစာေတြ ။ ေက်ာက္စာေတြ ။
ရတုရကန္ေတြ ၊ ဘုရားအိုေက်ာင္းပ်က္ေတြ နဲ ့ ဘာသာစကားေတြ ရွိေနပါတယ္ ။
လြန္ခဲ ့တဲ ့ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္နဲ ့ခ်ီျပီး ရွိေနခဲ ့တဲ ့
ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြရဲ ့ သမိုင္းနဲ ့ ပါတ္သက္ေသာ သို ့မဟုတ္ အတိတ္ကာလက
ရွိေနျပီးခဲ ့ေသာ ရာစုႏွစ္မ်ားရဲ ့ျပသနာေတြဟာ မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ တိတိက်က်
ရွိေနဆဲပါဘဲ ။ ဒီလိုသမိုင္းအဆက္ဆက္ ယဥ္ေက်းမွဳအေဆာက္အဦ ၾကီးမားစြာ
ရွိေနခဲ ့ျပီးေသာ ရခိုင္ရာဇ၀င္သမိုင္းဟာ သကၠရာစ္ -၁၇၈၄-ခုႏွစ္မွာ
ျမန္မာနိုင္ငံရာဇ၀င္သမိုင္းနဲ ့ ဆက္စပ္သြားပါတယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလမွေနျပီး
အဂၤလိပ္ေခတ္အထိ သမိုင္းေတြဟာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာနဲ ့ တိတိက်က် ထင္ရွားစြာ
ရွိလာခဲ ့ပါတယ္ ။ အဲဒီအ၈ၤလိပ္သမိုင္းမွာလဲဘဲ ဒီသူတို ့ေတြ ေျပာေျပာေနတဲ ့
ရိုဟင္ဂ်ာလို ့ ေခၚေသာ လူမ်ိဳးကို အ၈ၤလိပ္အစိုးရက တလံုးမ်ွ
မွတ္တမ္းမွတ္ရာအျဖစ္ ေရးသားခဲ ့ျခင္း မရွိခဲ ့ပါဘူး ။
ဒုတိယကမၻာစစ္ျဖစ္လို ့ ျမန္မာနိုင္ငံလြပ္လြပ္ေရးရေတာ့
မဲ ဆဲဆဲ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ပင္လံုညီလာခံကို ေခၚယူရာမွာ ဒီလူမ်ိဳးကလဲ
နာမည္တလံုးနဲ ့ မပါခဲ ့ပါလား ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို ့ ေရးဆြဲ တဲ ့ ျမန္မာနိုင္ငံဖြဲ
့စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံ ဥပေဒတို ့မွာလဲ
ဒီရခိုင္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးႏြယ္စုမွာ ထည့္သြင္းခဲ ့တာရွိတယ္လို ့
ခုအခ်ိန္ထိ သမိုင္းသုေတသီေတြက ေထာက္ျပတာ မေတြ ့ဖူးဖူးပါဘူး ။
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက နိဳင္ငံေရးသမားတဦးအေနနဲ ့ လူ ့အခြင့္အေရးစံနံဳးအရ (
၁၉၄၈ ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္း ေရာက္လာတဲ ့ လူေတြ ) လူသားတေယာက္အျဖစ္
လက္ခံနိုင္ေပမဲ ့ သမိုင္းမွာ မရွိေသာ ဒီလိုလူမ်ိဳးကို ဘယ္လိုမွ
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႏြယ္မ်ားအျဖစ္ လက္သင့္ခံလို ့
ျဖစ္နိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး ။ အကယ္၍ ေရွးရခိုုင္မင္းမ်ားအဆက္ဆက္ ျမန္မာဘုရင္
မင္းမ်ားအဆက္ဆက္မွာ အကိုးအကားနဲ ့ စာေပမွတ္တမ္းမ်ားအျဖစ္
ကဗၼည္းေမာ္ကြန္းထိုးထားတာမ်ားရွိရင္ ခုအခ်ိန္မွာ လက္သင့္မခံနိုင္စရာ
အေၾကာင္းမရွိပါဘူး ။ ခုေတာ့ မေန ့မွ ေရာက္လာေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို
အိမ္ရွင္မ်ားျဖစ္သူက ဧည့္သည္မို ့လို ့ဧည့္သည္အျဖစ္ ဆက္ဆံသတ္မွတ္ရတာကို
ဘာမွစိတ္ညစ္ညဴးစရာ မလုပ္သင့္လို ့ထင္ပါတယ္ ။ ခုေတာ့ စိတ္ညစ္ညဴးစရာ
ျဖစ္သြားတဲ ့အျပင္ အိမ္ရွင္မ်ားကို ေစာ္ကား -ေနအိမ္ေတြကိုမီးရို ့ -
ပဋိပကၡေတြဖန္တီးတာေတြဟာ ပို၍ေတာင္ ရုပ္ဆိုးေစေသာ လုပ္ရပ္မ်ားျဖစ္တယ္လို ့
ထင္ပါတယ္ ။
နိုင္ငံတနိဳင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအျဖစ္
အသိအမွတ္ျပဳျခင္းနဲ ့ ျပဳလုပ္သူမ်ားဟာ နိုင္ငံေတာ္အာဏာကို ရယူထားတဲ ့
အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရသာျဖစ္ပါတယ္ ။ ျမန္မာနိဳင္ငံမွာ
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားကို လူ၀င္မွဳၾကီးၾကပ္ေရးဦးစီး႒ာနနဲ ့
သန္ေကာင္စာရင္း႒ါနေတြရဲ ့ အကိုးအကား ျပဳစုေကာက္ယူျခင္းနဲ
့သတ္မွတ္ထားတာဘဲျဖစ္ပါတယ္ ။ သက္ဆိုင္ရာျပည္နယ္မ်ားရဲ ့ အကိုးအကား
အခ်က္အလက္မ်ားးကို သုေတသီေတြ ၊ စာေရးဆရာေတြနဲ ့ ျပဳစုသံုးသပ္ျပီး
ျပည္နယ္တခုခ်င္းရဲ ့လူမ်ိဳးစုႏြယ္မ်ား အေၾကာင္းကို မွတ္တမ္းမွတ္ရာနဲ ့
ျပဳစုျပီးမွ အတည္ျပဳသတ္မွတ္ထားၾကတာပါ ။ ျပည္နယ္မ်ားစြာမွာ
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႏြယ္မ်ားဟာ သူတို ့ ရဲ ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ၊ သူတို ့ရဲ ့
စာေပ ၊ သူတို ့ ရဲ ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြကို
ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားၾကျပီး သူတို ့ ရဲ ့ ယဥ္ေက်းမွဳ
ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာ ခ်စ္စဖြယ္အလွအကမ်ားကို တႏွစ္တၾကိမ္ ျပည္ေထာင္စုေန ့
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ရိုးရာပေဒသာကပြဲမွာ ေဖၚျပတင္ဆက္ၾကပါတယ္ ။
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႏြယ္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကရာမွာ
ရခိုင္သမိုင္းသုေတသီေတြ ၊ ရခိုင္စာေရးဆရာေတြ ၊ ရခိုင္နိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ
ရခိုင္ျပည္နယ္အတြက္ သာမညသာျဖစ္ေနျပီး အဓိကတာ၀န္အရွိဆံုးသူေတြဟာ
အစိုးရေခတ္အဆက္ဆက္ဘဲ ျဖစ္တယ္ဆိုပါဘဲ ။ ဒီေတာ့
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႏြယ္အျဖစ္ အစိုးရက လက္သင့္မခံဘူးဆိုရင္ အစိုးရကို
တိုက္ခိုက္ေတာ္လွန္ဖို ့ဘဲ လိုပါတယ္ ။ အစိုးရဆီက အခြင့္အေရးရရွိဖို ့
အၾကမ္းဖက္နည္းနဲ ့ျဖစ္ေစ အၾကမ္းမဖက္နည္းနဲ ့ျဖစ္ေစ
ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲ၀င္သင့္ပါတယ္ ။ သူေသကိုယ္ေသ ခ်ၾကဖို ့လိုပါတယ္ ။ အခုဟာက
ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြကို ေစာ္ကားျပီး ေနအိမ္ေတြကို မီးရို ့တာေတြ
လူသတ္ေနတာေတြဟာ လက္ခံစရာ တကြက္မွ မရွိတာပါဘဲ ။ တကယ္လို ့
ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြ အားလံုး ေသဆံုးလို ့ ရိုဟင္ဂ်ာလို ့ေခၚေသာလူမ်ိဳးကို
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳမယ္လို ့ထင္ေနၾကရင္
အမွားၾကီးမွားလို ့ အလြဲၾကီး လြဲေနတာဘဲလို ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။
ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ အခုအခ်ိန္မွာ ျမန္မာနိိိိုင္ငံသူနိဳင္ငံသားေတြဟာ
ဗုဒၵဘာသာ သာသနာကို ကယ္တင္လိုၾကတဲ ့ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ေနလို ့ပါဘဲ ။
က်ေနာ္တို ့ဟ အမွန္တကယ္ စိုးရိမ္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္ ။
အေနာက္ဖက္တံခါး က်ိဳးေပါက္သြားျပီဆိုရင္ ျမန္မာနိုင္ငံဟာ တေန ့မွာ
အစၥလမ္မစ္နိုင္ငံျဖစ္မွာမို ့လို ့ ဒီလိုမျဖစ္ရေအာင္
ၾကိဳတင္ကာကြယ္ထားၾကတာပါ ။ ဒီလိုၾကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္းဟာ အမ်ိဳးသားေရးကို
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ထားၾကတာပါဘဲ ။ မိဇ်ိမၼသတင္း႒ါနမွာပါတဲ ့
ေဆာင္းပါးရွင္က ေရးသားရာမွာ ရုိဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးေတြကို
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအျဖစ္ လက္သင့္ခံရပါလိမ့္မယ္ ။ တကယ္လို ့
လက္သင့္မခံရင္ သူတို ့ေတြဟာ မြတ္ဆလင္နိဳင္ငံမ်ားနဲ ့ ပူးေပါင္းသြားျပီး
ျမန္မာနိုင္ငံကို အစၥလမ္မစ္နိုင္ငံအျဖစ္ ျပဳလုပ္သြားပါလိမ့္မယ္လို ့
ဖြင့္ဟေျပာဆိုထားတာ ေတြ ့ရပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ခါ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့
စိုးရိမ္စိတ္မ်ားနဲ ့ အခုဒီေဆာင္းပါးရွင္ရဲ ့ ေဖၚျပေရးသားခ်က္ဟာ
တေထရာတည္း တူညီေနတဲ ့အခ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို ့ ရဲ ့
စိုးရိမ္စိတ္ဟာ ပို၍မွန္ကန္ျခင္းျဖစ္ေနတာပါဘဲ ။ ဒီအမွန္တရားကို သူတို
့ေတြကိုယ္တိုင္က တြက္ခ်က္ေဖၚျပျပီးသားျဖစ္ပါတယ္ ။
ေဆာင္းပါးရွင္ဟာ သူေတြ ့ဆံုေနရတဲ ့ ဒုကၡသည္စခမ္းဆီမွာ ေရာက္ေနတဲ ့
သူေတြကို မေန ့က ေတြ ့လို ့ မ်က္ရည္လည္ျပီး ေျပာဆိုေနတာကို ၾကည့္ရင္း
ေဆာင္းပါးေရးတဲ ့အဆင့္ေလာက္နဲ ့ ေရးသားတင္ျပလိုက္တာပါ ။ က်ေနာ္တို ့က
သမိုင္းစာအုပ္ကို ေခါင္းခုျပီး အိပ္လို ့ ၾကီးျပင္းလာၾကျပီး
နိုင္ငံေရးလုပ္လာတဲ ့သူေတြျဖစ္ေနပါတယ္ ။ သမိုင္းထဲမွာ ေ၀ါဟာရတလံုးတပါဒမွ်
မရွိခဲ ့တဲ ့ သူေတြကို က်ေနာ္တို ့ဟာ -၁၉၈၈- ေနာက္ပိုင္းမွာ
ျပည္ပကအသံလႊင့္႒ါနေတြ ၊ မီဒီယာေတြမွာ ၾကားလာရ ျမင္လာရပါတယ္ ။
ဒီ႒ါနေတြဟာလဲဘဲ မေန ့က သိသူမ်ားသာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေျပာလို ့ရပါတယ္ ။ မေန
့က သိသူမ်ားဟာ က်ေနာ္တို ့လို နွစ္ရွည္နွစ္မ်ား သိသူနဲ ့ ဘယ္လိုမွ
ထိထိမိမိ လံုလံုေလာက္ေလာက္ အက်ိဳးအေၾကာင္း သိၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ သို
့အတူဘဲ နိုင္ငံျခားသားေဆာင္းပါးရွင္ေတြဟာလဲဘဲ သတင္းအမွားေတြကို
လက္ခံျပီးေတာ့ အတည္ျပဳခ်က္ေတြ ယူရေကာင္းမွန္း မသိဘဲ
ေရးသားထုတ္လႊင့္ေနၾကရတယ္လို ့ သံုးသပ္မိပါတယ္ ။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ဒီလို
ျမန္မာနိုင္ငံရဲ ့ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားနဲ ့ ပတ္သက္လို ့
မီဒီယာေတြ အထူးသျဖင့္ နိုင္ငံျခားသား သတင္းသမားေတြက အစိုးရနဲ ့
ထိပ္တိုက္ေတြ ့ျပီး အတည္ျပဳခ်က္ ယူၾကျပီးမွသာ ဒီလိုအေၾကာင္းအရာေတြကို
ေရးသားၾကဖို ့ လိုပါတယ္ ။ အထူးသျဖင့္ အစိုးရကလဲဘဲ
နိဳင္ငံတကာသတင္းစာဆရာေတြ -ရခိုင္သမိုင္းသုေတသီေတြ -
ျမန္မာသမိုင္းသုေတသီေတြ- နိဳင္ငံျခားသား ရခိုင္သမိုင္းသုေတသီေတြကို
ဖိတ္ေခၚျပီး ျမန္မာနိုင္ငံရဲ ့ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား သမိုင္းဆိုင္ရာ
ညီလာခံ ကို ျပဳလုပ္က်င္းပလိုက္ဖို ့လိုအပ္တယ္လို ့ ျမင္ပါတယ္ ။
အဲဒီညီလာခံက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို အတည္ျပဳျပီးေတာ့ အစိုးရကေနျပီး
ကမၻာ့ကုလသမဂၢအပါအ၀င္ နိုင္ငံတကာကို ေၾကညာေပးဖို ့လိုအပ္ပါတယ္ ။ ဒါမွသာ
ဒီျပသနာက ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရးအတြက္ ဦးတည္ရာကို
ျဖစ္ေပၚသြားေစလိမ့္မည္လို ့ ထင္ျမင္ေၾကာင္းပါဗ်ာ ။။။။။။။။။။။။။

Myanmar Express

No comments:

Post a Comment